fredag 23 september 2011

Hör från badrummet där dottern är med sin nalle:
"måste sova nu, " "int far tofftoff ti mommo om int sova nu" "tyst, sova nu gulleplutt"
Haha! va hemskt, är jag sådär? men faktiskt, allt cirkulerar runt att hon ska sova och att få henne att sova.

Nu idag då hon skulle sova ute i vagnen säger hon bara " näää bella int sova näänää, naana (nalle) sova" "näää, vill int sova!".
Samma om nätterna vill hon inte sova och det är då jag börjar med mitt "vi kan inte åka dit och dit om du int sover först", "det är natten nu och då sover man" men vad annat kan man göra?
Igår kväll var hon dock finurlig nog och sa " nu sova fääärdigt, måst koka kaffe!". fniss.
Men jag vet int, det hör vell till att hon ska i frågasätta allt man säger och gör men hon har hållit på så länge nu och det börjar bli jobbigt. Hon har i frågasatt att man ska sova på natten så jätte länge nu, så när ska det svänga och hon äntligen ska acceptera att "nu ska jag sova och det är skönt"? för trött är hon helt tydligt, men vilja av stål har hon minsann..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar