söndag 30 oktober 2011

Oj älskade unge vad skönt att du sover nu, du behöver få sova.


Vi fick på promenaden nyss vara med om lite action, eller någonting ditåt i allafall.. Vi var alltså ute på långpromenad och gick vägar vi inte gått förut här i gerby. Så såg vi en barnvagn nästan i ett dike nedanför en liten backe som gränsar till ett radhus. Den såg så missplaserad ut där var den var, som att den skulle ha rullat ner för backen och riset vid diket skulle ha satt stopp för den. Inget gråt hördes från vagnen dock.
-äh, det måste ju vara nått barns leksaksvagn eller nått.
Jag lämnade bella i vagnen och gick och kollade i vagnen och där låg en liten bebis! -Shit, tänk om nån ser mig!! Jag gick snabbt tillbaka till bella men lämnade ändå att fundera, varför ser ingen? Är babyn själv här?!

-Nå kanske dom har vagnen där av någon orsak, fasst jag ser nog minst 3 andra bättre ställen jag skulle ha vagnen med mitt barn sovandes i...

Jag gick ett varv runt huset och kollade lite och funderade..
Men det ser ju precis ut som att vagnen rullat dit från närmaste radhuslägenhet typ 25-30m från vagnen.
-Vet dom om att vagnen rullat dit?! äh, säkert vet dom.. åså står jag en stund till och glor på vagnen..
Sen går jag ett till varv runt huset.
-Andades barnet!? guuud, jag kollade int att den andas! ska ja gå dit igen!? Men gud vad pinsamt det här är, jag går hem..
-Nää ja kan int gå hem... Jag går och knackar på och frågar! Ja det gör ja! Nää ja vågar int..
Jag går ett fjärde eller femte varv runt huset.

-Tänk om ingen är hemma där? vems är babyn då? Nej, gud jag måste gå och knacka på nu.

Jag tänker ut lite vad jag skall säga och ser att bella somnat i vagnen. Yes!

Knackar på och en hund börjar skälla, det tar en stund men så öppnar en glad man dörren

"Hei?"

"HEI, öh. teillä ei satu oleen vauva tuolla alhaalla lastenvaunuissa?"

Killen ler "on!".

"oi hyvä! öh.. kaikki on varmasti ihan hyvin, näytti vaan jotenkin niin hurjalta että oli pakko tulla kysymään.."

Killen skrattar lite och säger "juu, meillä on ikkunassa lähetin"

Väldigt lättad går jag därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar