fredag 27 januari 2012

Nu är hon på barnavdelningen 4 våningar ovanför. Hon ska ligga i en låda under varma lampor minst 12 h. Ikväll får vi veta om de går åt bättre eller sämre hållet. Usch. Inte är det ju frågan om liv och död men det känns ändå helt otroligt hemskt. Jag hade helt tagit förgivet att mina barn aldrig hamnar dit, såklart dom är friska liksom.. Jag vet int heller om det är bra eller dåligt att jag sitter där. Pointen med det hela far om jag tar upp henne i famnen och det känns som att jag stör henne mer en hjälper om jag bara pajar då hon gråter. nu ska jag gå dit igen. Personalen där tycker nog jag är jobbig då jag inte kan låta dem vara i fred. En tant där tog förgivet att jag skulle åka hem och komma tillbaka imorgon, att så brukar de gå till då man bor nära. Jag fick en chock å fräste att int ska jag nånstans! Jag som just och just kan tänka mig att sova 2-3 h i natt men resten av natten tänkte jag nog sitta där i stolen.

4 kommentarer:

  1. Hejsan, grattis till lillan! läste just ditt inlägg, fick sån smärta i mitt hjärta när jag läste det. När vi fick vår lilla Noel låg han också 4 våningar över mej, det finns inget värre än när ens lilla hjärta inte får vara med en... Noel låg där i 10 dygn innan vi fick ta hem honom, jag grät varje kväll över att jag kände mej som en dålig mamma som inte fanns där för honom... men hem kom han till slut och vilken känsla.. man klarar mer än man tror! och om man ska se något positivt med det hela, så lär man sej att aldrig ta något för givet! tänker på er, hoppas ni snart får åka hem! / caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj gud, ja kan int föreställ mig heller hur hemskt de måsta va. 1 dygn bara är ju olidligt! Men förståss har man ju inget annat val än att kämpa igenom de. Det är ju så svårt också då man har ett till barn hemma, man känner sig kluven och på fel ställ var man än är.. Skönt att noel mår bra nu! Jag blev också positivt överraskad att personalen där ändå har så myki tid, att dom kan sitta och hålla handen och pajja bebisarna. Så det är ju skönt att veta att dom nog får kärlek där också :)

      Radera
  2. Nej men usch!! Varför måst hon va där? Vadå gå hem? Lätt för dem säkert att säg! Kämpa på!! Kramar/ Tessa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon hade så högt bilirubin värde och blev slö å åt dåligt. Men igår kväll had alla värden gått neråt och antagligen också nu inatt så nog ordnar det sig :)

      Radera