måndag 20 februari 2012

Nu börjar denhär långa, stressiga dagen äntligen vara mot sitt slut. Förutsatt då att äldre tjejen somnar bra i egen säng och mindre tjejen får det ätit och pruttat så vi slipper och sova före kl 02. 
Äldre tjejen är lite krasslig idag, igår kväll efter läggdags ropa hon från sin säng att hon har spytt och klaga sen genom natten att jag ska pajja henne på magen. Yngre tjejen har hittills sovit alla nätter efter kl 02 bra, inget knärr då mera. 
Äldre tjejen har spytt och haft lös mage idag och varit allmänt trött och ynklig. Yngre tjejen klarar int av att äta på dagen utan gråter i princip igenom hela dagen. Detdär om att spädbarn bara äter och sover säger jag bara buuuulllshittt!.. 
Idag middagstid hade vi förhandsvisning för 5 par så jag har varvat med att pajja Bella och städa med bebis i famnen. Jag var helt genomsvettig och gråtfärdig då Mathias ringde nån timme före visningen och frågade om jag behöver hjälp. - " jaaaaaaaaaaaaa, snyft. Kom nuuu!!" . 
Dessutom känner jag att min kropp ännu är död och mitt huvu flyger någonstans i nått dimmigt moln efter lördagen feberfight. Jag-skall-inte-ta-panadol-metoden körde jag med och natten till söndagen kl 02 (hemsk tid detdär) skakade jag av att jag frös och krampade och sen på morgonen var det bra. 
Men ännu är jag svag. Kul att ha världens styrketräningspass idag då. 

Meeen, efter passet for jag och tjejerna till stan. Först till Po.p efter en skötväska (typ 3 år för sent). Sen till rosso på mat (köttbullar). och sen fick vi åka hem. Nu har jag min ingen-pratar-med-mig-stund och snart börjar nattrumban. Blir det bättre tider snart eller? 


                                                                                             

3 kommentarer:

  1. Jo, det blir de ;) Det tar bara sin tid innan man får allt att löpa med två barn. De krävs tid för alla att anpassa sig. Sen at där på kuppen bli sjuk är ju ingen höjdare direkt heller. Sänder dig massor med styrkekramar! Vi måst ses snart, nu börjar vi vara friska allihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå i dehär fallet tror jag int de e frågan om de, en bebis kan ju int anpassa sig till att int ha magknip och att amningen sku funk. Sen att ha visningsrumba bord man ju bara int ha. ja tror de e skit ett halv år frammåt nu.
      Får si om vi e sjuk några veckor frammåt iställe, vi kan ju int ha så otur! :D

      Radera
  2. Styrkekramar!!:)
    /Tessa

    SvaraRadera