tisdag 29 maj 2012


Vår dag börjar oftast där mellan 07-08.00, ibland tidigare men tyvärr aldrig senare. Tjejerna samsas med att turvis vecka oss andra som gärna skulle sova längre. Sedan blir det frukost med allt vad det innebär och har vi inget program inplanerat blir det lek på gården medans jag försöker få någå hemmasysslor gjorda.


Emelie äter och sover sen ute i vagnen. Jag springer in och ut, leker och städar. Förmiddagarna rusar ofta snabbt förbi och Emelie brukar vakna passligt till då jag ska koka lunch. Efter maten går vi ut på promenad så barnen somnar och den äldre sover ca 2h och yngre allt mellan 30min och 3h. Eftermiddagen brukar också gå snabbt.. Äh, allt går för snabbt här tycker jag!


'
Nå, om vi inte träffar vänner så promenerar vi till bygge där Mathias brukar slita efter sin arbetsdag. Moffa har vi också ofta där. Kl.17-18 ska vi äta middag och efter det börjar äldre tjejen tjata igen om att gå ut. Så då går vi ut ibland eller så flyr vi hemmet nånstans. Det beror lite på hur det förfaller här och hur det tjatas.


Alla våra dagar ser olika ut och de ända som hålls samma är just tiderna vi äter och Bellas eftermiddagsvila. Sen kan de helt bero på vad och var vi äter och var och hur länge flickorna sover.  Jag är lite av en rastlös själ så ganska duktigt brukar vi ha roligt program inprickat i kalendern. Utan att göra blir vi aldrig här men jag kan känna att jag behöver lite annanslags stimulans och få prata av mig med mina vänner eller då gå på seminarie.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar