torsdag 2 augusti 2012

I måndags var vi på vår första par-date utan barn sedan mini förlovningsresan i början av december 2011. Det var nog på tiden! Och han är helt rolig att umgås med hande killen, det had jag nästan glömt bort! Vuxna som vi är (suck..) for vi på bostadsmässan i tammerfors, åt gourmet middag (hot dog,pyttipanna)  och åt kex i bilen bara för att vi kan! Vi hade tänkt dricka varsin lonkero/öl på en terass, men vi glömde.. 





 Dihe tjejjorna spendera dagen hos Moffa & Betti på lande och märkt knappt att vi va borta. Emelie var helt som vanligt och Bella sa i bilen hem hon vill dit tillbaka. Vanlitvis brukar Bella gnälla hon ska med oss /mig och denhär gången ville hon inte änns se på bilderna! Helt huippu, dethär gör vi om! Visst?





3 kommentarer:

  1. Senast vi var utan barn, för några veckor sen 6 timmar, så åt Wilma int någonting alls! Men bara hon trappar ner me amningen nu när hon har börjat me vanli mat så ska jag nog ta me mannen på bio och mat!:)Lite jobbigt att "sitta fast" me amningen... Ammar du Emelie ännu?

    SvaraRadera
  2. Hej! :) Sådär hade jag det med Bella! Jag ammade henne tills hon var 1,5 och jag minns då hon va runt halvåret måsta jag far till tandläkaren och var borta typ 2h. Mommo fick ju mata henne med sked då hon vägra tuttflaskan! Med emelie e de helt annorlunda. Hon vande sig ju med flaskan på BB då hon var i ljusvård så hon sku helst bara äta från den tyvärr. Jag ammar henne på natten och några gånger på dagen, hon dricker typ 250ml ersättning och äter en liten burk mat på dagen + välling utspäd med mjölk till kvällen. Jag sku gärna amma henne mera men mjöken räcker inte till fast jag suttit fast i pumpen å pimplat amningste. Men jag är nöjd bara det hålls såhär!

    SvaraRadera
  3. Viktigast är ju att de ammas den första tiden i alla fall:) Wilma har börjat acceptera flaska nu så på kvällen får hon välling blandat med ersättning så hon sku sov någo på natten men hon vaknar nog ännu 3-5 gånger men de är bättre än 7!:)

    SvaraRadera