måndag 19 december 2011

Mammas å pappas lilla pluttifnutti är riktigt krasslig idag. Igår var hon helt sig själv fast yttepytte lite snorig, inatt vakna hon första gången 00 å va lite gnällig men somna om och vaknade sen kl 03 och sa rakt ut att hon ville int sova. jaha, nå vi låg där i sängen vaken 3 timmar å mumla " sov nu, de e natten" "man sover på natten" o.s.v.. Dessutom skulle hon krama om min hals hela natten och då de inte annars heller är så lätt och bekvämt att sova med en stor gravidmage så varenda gång jag bara måsta svänga mig blev hon helt hysterisk..

Nå, hon somna nångång 06 tiden å vi vaknade 9.30, stackars pappa fick bråttom till jobbet.

Hon åt  frukost med stor aptit men var allmänt gnällig och berättade sen att hon har ont i magen och jag pajjade och kramade i famnen. Sen kom halva frukosten upp och en stund senare kom andra halvan. Jag pajja och krama och hon sa att hon vill gå och upp och sova i lilla sängen, men vel uppe ville hon ner tillbaka.

Så nu sitter vi här i soffan framför barnkanalen och bellis dricker lite kamomill te. Jag vet int riktigt när man vågar försöka få henne att äta nånting. kanske lite äpple om en stund?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar