tisdag 20 december 2011

Puuust, nu är vi hemma igen efter en förmiddag på stan. Tanken var att bara svänga snabbt in till jobbet, posten och halpahalli men tiden går snabbt då man går långsamt och då bellis vill stanna och se på allt åså "råkar" man gå in i andra butiker som lindex,sinooperi och fantoy men trots att bella tyckte att hon "behöver" allting så lyckades vi komma hem med bara sånt som vi faktiskt behöver.
Från sinooperi köpte vi lite vit färg för jag tänkte måla och pyssla lite mera pynt hit hem senare idag. Får se om det blir till nått.
Halpahalli tog vi sist och tur var nu det för dom har ju lunch där!! Vitsis bra då man kollar på klockan då den är  halv 12 och bella är vrålhungrig och bilen är långt borta och jag börjar ha svårt att gå. Helt okej mat var det dessutom.

Sen somnar bellis i bilen och det är bara att flytta över henne i vagnen så får man ligga ner i soffan och vila.

Gårdagens spykalas gick annars snabbt förbi. Igår kväll somnade hon kl 20.15 men vaknade efter sådär en timma och var kokhet men det gick bra med att jag satt med henne och pajja medans hon grät i sömnen. Jag varken mätte feber eller gav nått febernedstättande men efter ungefär en timma kändes hon normal igen och sov resten av natten hur bra som hellst, dock i vår säng men både mathias och jag fick sova ostört och jag hade ingen kläng-Fia runt min hals alls. Idag var hon pigg men idsa ändå inte fara på Öppna dagiset julfest ifall det smittar så därav stadsdagen så vi nu lite slipper ut och se nå folk.

Annars så börjar jag vara riktigt babysjuk nu och kan faktiskt lite föreställa mig att vi snart blir 4 ! Skall bara börja tvätta nå babykläder och packa BB-väskan och boken jag fick låna av Pia "Föda utan rädsla" så börjar det nog kännas som att det närmar sig.



2 kommentarer:

  1. Den boken har jag också:) Har läst den en gång men ska nog friska upp minnet med att läsa den igen sen när julen är över:)

    SvaraRadera
  2. vad bra! jag ångrar ändå att jag int förberedde mig bättre till första förlossningen. men får sii nu om ja hinner läs boken denhe gången heller :D

    SvaraRadera