söndag 22 januari 2012


Ingen bebis ännu heller fast jag haft värkar över en vecka nu. Kom på att Bella föddes i 38+2 och det var 2 dagar sen. Det sägs ju att andra barnet kommer tidigare ut och med tanke på att jag ända haft sammandragningar länge nu så trodde jag verkligen att vi skulle bli 4 absolut senast denhär helgen.
Men det är nog helt okej, ännu mer okej vore det om jag hade mindre ont så blivande storasyster hade det roligare om dagarna. 

Annars så har denhär helgen varit perfekt. Mathias har varit hemma och lekt med Bellis och vi (Mathias mest) har fått allt som vi vill ha städat före tvåan tittar ut gjort! Golven är rena, mattorna är rena,  ytorna torkade  och tvättmaskinen har gått i ett. Känns skönt för själen kan jag säga. 
Jag har då mest legat på soffan och pustat och druckit cokis. Jag som annars inte dricker limsa är helt besatt av cokis nu. usch.
Vi har ätit tortillas till middag igår och lunch idag och nu lagar vi plättar till middag. Mjölken tog slut mitt i så Mathias fick åka iväg till butiken. 
Lilltjejen här har inte sovit någon dagslur idag då vi alla sov till 9.30 så hon somnar säkert (hoppashoppas) bra tidigt ikväll. *

* Jäkla unge. Hon vaknar varje 15 min å gråter i sömnen. Hon måste helt enkelt sova en timme på dagen.







5 kommentarer:

  1. Janå, inte e de länge kvar mera! Int tittar alla tvåor ut tidigare int. Prata just med Caroline på babyim och hon hade ju gått bara några dagar över bf med T och nu med tvåan blev hon igångsatt 11 dagar över. Bara nu råka sig att vi prata om de just för nån timme sen ;)
    Men kanske nu när de känns bra i själen? Nu kanske den kommer när allt är städat och fixat, det brukar ju vara så ;)

    SvaraRadera
  2. H*n verkar int ha så brått ut int. Men jag tror nog att ni e fyra inom en vecka:) Lycka till sen när det är dags!:)

    SvaraRadera
  3. Tack :) int sku ja annars ha så myki emot att va gravid ännu några veckor, men då ja e som värsta tråkiga invaliden så hoppas jag för bellas skull att de kommer en bebis snart. orkar int fixa och städa och leka.

    SvaraRadera
  4. Jag var själv höggravid ifjol denna tid o Sofia föddes den 25.1 :) visserligen i 41+1 då. Men minns så tydligt hur tungt det var, o kall vinter dessutom. Men skönt att ni har allt klart o det känns bra i själen, kanske det börjar hända nåt snart. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja som tur har vi inte så kall vinter i år ännu! Bella föddes i början av oktober och jag minns jag tyckte sommaren var så varm och hemsk, jag bara låg och svettades. Så jag gillar nog mera vintern bara det inte blir allt för kallt.

      Radera