fredag 6 januari 2012

Jag tror min dotter håller på att bli sjuk.

Kl 06.30 väcker hon mig och vill ha glass och pepparkakor.
Näänää sov nu säger jag och hon varvar med att blunda och tjata en halv timma tills jag ger upp och vi stiger upp men säger åt henne att man inte kan äta pepparkaka till frukost. Jag frågar om hon vill ha smörgås eller yogurth och hon svarar smörgås, "men inga kanter, tycker int om kanterna. Int skinka. tycker om ost". Okej, jag fixar och häller upp mjölk åt henne i en muminmugg och sätter dit ett sugrör. Hon dricker upp mjölken och tar en tugga av smörgåsen och säger åt mig att jag skall äta den. jag lägger den på bordet och säger inget. Hon vill ha glass och pepparkaka men jag säger att hon får ingen pepparkaka om hon inte äter upp smörgåsen, hon vill inte. Okej, tänker jag, hon får va utan. Jag sätter på barnkanalen och efter en stund säger hon, "mamma, ja e hungrig..".
-" ät upp smörgåsen då.".
-"kan int, ont i halsen mammaa."
-" har du ont i halsen? Men.. eh.. om ja häller upp yogurt då? äter du då?"

Hon äter 5 skedar och säger tacktack å nu vill hon ha en pepparkaka.
Jag säger att hon ska äta upp resten så kan hon få en. Hon ser på mig och säger " bara kaksi". Så säger jag 4 skedar! " Hon håller fast vid sitt kaksi skedar.. " 3 skedar så får du en pepparkaka". Hon säger okej och äter 3 skedar.
Jag går efter en pepparkaka men ser att Mathias visst ätit upp dom.
"Sori bella, dom är slut."
Hon ser på mig besviket med puppy eyes så jag föreslår lite glass. Det går bra för chefen.
Hon tar en sked och ger skålen åt mig och säger "ät du upp resten". jaha..


Hon brukar äta bra frukost och hon brukar verkligen äta upp då hon får glass..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar