söndag 8 januari 2012

Jepp, som jag misstänkte tidigare så blev Bellis sjuk. Igår tänkte jag att det nog bara är nå flunssa då jag själv haft ont i halsen några dagar nu men det börjar gå om och att bellas då antagligen går snabbt om också. Bella var lite snuvig och tröttare en vanlit igår och natt tog hon utan minsta gnäll kl  21 och sov till 2 då hon vaknade och  börja klaga att hon har ont i magen och behöver spy-bunken. En timma var hon vaken medans jag pajja hennes mage men int spydde hon nå, bara spotta.
Sen somnade hon om i vår säng med handen i bunken och vaknade lite nu som då och ville att jag pajjar och somnade om snabbt. Vi sov till kl 11 (!?!) och bella sluka i sig 2 smörgåsar och passlit då pappa precis gått ut genom dörren kom första spyan.
Hon var sen helt orkeslös och ville bara vara i famnen så vi kollade barnkanalen och myste och vips hade hon somnat i min famn. Jag satt blickstilla 1½h medans hon sov. Gäller ju att passa på nu ännu då hon är ända barnet för om någon vecka lär det inte vara lika lätt kan jag tänka mig.

Då hon vaknade ville hon genast måla så det gjorde vi och nu äter hon en smörgås. Hoppas den inte kommer upp snart. Har lite svårt att slippa spyaromen känner jag så kanske jag har lite i håret.

Nu ser det ut att bli mörkt ute så kanske Mathias börjar söka sig hemmåt småningom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar